Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşçı, Gülşah
dc.contributor.authorKenan, Seyfi
dc.date.accessioned2021-02-16T12:34:52Z
dc.date.available2021-02-16T12:34:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.issn2147-5202
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3007
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/60035/765292
dc.description.abstractYükseköğretimde uluslararasılaşmasının önemli boyutlardan biri de araştırmacıların uluslararası hareketlilik aracılığı ile akademik alana yaptıkları katkılardır. Bu nedenle uluslararasılaşma, araştırmacıların başarılı bir araştırma kariyeri ile ayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır. Çoğu araştırmacı için, uluslararası faaliyetlerde bulunmak bir seçenek değil, verilen bir seçenektir. Dolayısıyla başarılı bir akademik gelişim saygın araştırmacılar ile iş birliği yaparak, alanında önemli kişilerle uluslararası konferanslara katılmayı gerektirir. Bu bağlamda bu araştırmanın temel amacı uluslararası araştırmacıların araştırma sürecinde karşılaştığı zorlukların ortaya konmasının yanı sıra, elde edilen fırsatların otoetnografik bakış açısına odaklanarak irdelenmesidir. Bu nedenle araştırmanın doğasına uygun olarak bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden otoetnografik durum çalışması kullanılmıştır. Sonuç olarak uluslararasılaşmayı araştıran bir araştırmacının uluslararası akademik alanda nasıl uluslararası araştırmacı olmaya çalıştığının öyküsünün anlatıldığı bu çalışmada, gelecekte araştırma yapacaklara elde edilen deneyimlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractOne of the important dimensions of internationalization in higher education is the contribution of researchers to their academic fields through international mobility. Thus, internationalization is inseparably associated with successful research careers of the researchers. Thus, for most researchers, engaging in international activities is not a choice, but an obligation. A successful academic career requires cooperation with respected scholars and participation in international conferences frequented by significant researchers. Thus, the present study aimed to determine the challenges that researchers face in international research and to examine the opportunities provided by focusing on the auto-ethnographic perspective. Therefore, due to the nature of the research, several methods such as the auto-ethnographic method, a qualitative research method, were preferred in the present study. As a result, the current study, which tells the story of a researcher of internationalization who attempts to become an international researcher, includes recommendations of experienced academicians for future researchers.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.15285/maruaebd.765292en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleUluslararası Araştırmacıların Alan Deneyimleri Üzerine Bir Analizen_US
dc.title.alternativeAn Analysis on Field Experiences of International Researchersen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0701-2824en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.identifier.volume53en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage286en_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster