Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaragül, Sedat
dc.contributor.authorKarahan, Fatma Ceren
dc.date.accessioned2021-10-05T13:51:53Z
dc.date.available2021-10-05T13:51:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3105
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan şiir metinlerinin niteliğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılarak Türkçe öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda, Türkçe ders kitaplarındaki şiir metinlerinin niteliğine ilişkin belirlemeler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları arasından kolay ulaşılabilir (convenience sampling) örneklem tekniği ile seçilen 20 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada araştırmanın verileri, araştırmanın amacı doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanmıştır. Bu araştırmada ilk olarak, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınlarının yayımladığı ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan şiir metinlerinin araştırmanın katılımcıları tarafından “yazınsallık, düzeye uygunluk ve ilgi çekicilik” bağlamında incelemeleri istenmiştir. İncelemelerin ardından öğretmen adaylarına araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları verilmiş ve öğretmen adaylarının ders kitaplarındaki şiir metinlerini bu formdaki sorular yoluyla değerlendirmeleri beklenmiştir. Son olarak öğretmen adayları tarafından yapılan değerlendirmeler kendilerine verilen formlara serbest bir tarzda yazılmıştır. Bu çalışmada veriler, katılımcıların hazırladığı değerlendirme yazılarının doküman incelemesi yöntemi kullanılarak çözümlenmesiyle elde edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitaplarında yer alan şiir metinlerinin genel olarak sınıf düzeyine uygun olduğunu düşündükleri ancak bu metinleri ilgi çekicilik ve yazınsallık açısından yeterince yetkin bulmadıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.description.abstract25 Ağustos 2021en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherASOS Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleTürkçe Öğretmeni Adaylarının Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Şiir Metinlerinin Niteliğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.typepresentationen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1829-2809en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.identifier.startpage335en_US
dc.identifier.endpage348en_US
dc.relation.ispartof6. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster