Yaşar Nabi Nayır’ın Edebiyat Eğitimine İlişkin Görüş ve Düşünceleri
Abstract
Türk edebiyatının önemli yazarlarından biri olan Yaşar Nabi Nayır, edebiyat eğitimine ilişkin
görüş ve düşüncelerini kurucusu olduğu Varlık dergisinin 1951 yılında yayımlanan 372.
sayısında kaleme aldığı “Edebiyat Öğrenimi” adlı makalesinde açık bir biçimde ortaya
koymuştur. Nayır, bu makalede liselerde okutulan “Türk Dili ve Edebiyatı” derslerinin içeriğine
ve işleniş biçimine ilişkin önemli saptamalarda bulunmakla birlikte bu derslerin içerik ve
sunuluş açısından hangi nitelikleri taşıması gerektiğine ilişkin çeşitli önerilerini okurlarıyla
paylaşmıştır. Bu çalışmada Yaşar Nabi Nayır’ın “Edebiyat Öğrenimi” adlı makalesinden yola
çıkarak onun edebiyat eğitimine ilişkin tespitleri, değerlendirmeleri ve önerileri yorumlayıcı bir
yaklaşımla ele alınmıştır. Ülkemizin yetiştirdiği önemli sanatçı ve aydınlardan biri olan
Nayır’ın edebiyat eğitimine ilişkin öne sürdüğü görüş ve düşüncelerin günümüz Türk Dili ve
Edebiyatı derslerine ne şekilde uygulanabileceğine ve bunların olası sonuçlarının neler
olabileceğine ilişkin belirlemelerde ve önerilerde bulunulmuştur. Telif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir. 15.09.2021