Eğitimde Yeni Bir Perspektif: Bahçe Temelli Eğitim Yaklaşımı
Özet
Günümüzde bahçe temelli eğitim yaklaşımına ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Bahçe temelli eğitim yaklaşımının teoriden pratiğe altını çizdiği nokta doğa ile eğitim ilişkisini bütünleştiren “yaparak yaşayarak öğrenmeye” yaptığı vurgudur. Dolayısıyla bu araştırmanın temel amacı bahçe temelli eğitim yaklaşımının felsefi ve teorik temellerine ilişkin bilgiler sunarak bu yaklaşıma eğitimde daha fazla yer verilmesine katkı sağlamaktır. Bu bağlamda, bahçe temelli eğitim kavramı, bahçe temelli eğitim yaklaşımının felsefi ve teorik temelleri, tarihi arka planı, eğitime olan katkıları ve sürdürülebilirliğinde karşılaşılan zorluklar açıklanmıştır. Elde edilen sonuçlar, Türkiye’de bahçe temelli eğitim yaklaşımının okul öncesi eğitimden yükseköğretim kademesine kadar eğitim programlarında teoriden uygulamaya yaygınlaştırılması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmada araştırmacılara, eğitimcilere ve eğitim politikalarının geliştirilmesi sürecinde yer alan uzmanlara yönelik öneriler sunulmaktadır. Telif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir. 16.12.2020
Kaynak
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/61259/819314https://hdl.handle.net/20.500.12723/3125
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [11]