Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeleş, Oğuz
dc.date.accessioned2021-10-13T09:31:36Z
dc.date.available2021-10-13T09:31:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejte/issue/59069/800250
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3130
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine preschool Teacher Candidates perceptions of science and science education concepts through metaphors. For this purpose, a total of 227 teacher candidates, studying in the Department of Preschool Education at Çukurova University in the Faculty of Education, were asked to complete the following sentences: “Science is ……. because …” and “Preschool science education is like …… because…”. The answers obtained from the preschool Teacher Candidates were categorized by content analysis. In this research, metaphors related to science and science education were combined and grouped into seven categories: “essential part/source of life, process-graded, entertaining, cumulative, enlightening/guiding, unknown/eternity, making life difficult/boring”. When the preschool Teacher Candidates’ metaphors were examined, it was seen that in terms of science, the students produced 63 metaphors of 51 different types and in terms of science education; they produced 73 metaphors of 43 different types. The results revealed that the essential part/source of life, process-graded and making life difficult/boring categories came to the fore. Finally, it was seen that the majority of the metaphors produced by preschool Teacher Candidates reflect a positive point of view.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve fen eğitimi kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 227 öğretmen adayından “Bana göre fen……. gibidir; çünkü…” ve “Bana göre okul öncesinde fen eğitimi……gibidir, çünkü …” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarından elde edilen cevaplar içerik analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Araştırmada fen ve fen eğitimine ilişkin metaforlar birleştirilerek “hayatın temel parçası-kaynağı, süreçli/basamaklı, eğlenceli, birikimli, aydınlatıcı-yol gösterici, bilinmeyen-sonsuzluk, hayatı zorlaştıran / sıkıcı” olmak üzere yedi kategori altında toplanmıştır. Bu kategorilerde toplam 94 farklı türde 136 metafor yer almaktadır. Öğretmen adaylarının metaforlar incelendiğinde, fene ilişkin 51 farklı türde 63 metafor; fen eğitimine ilişkin ise, 43 farklı türde 73 metafor ürettikleri görülmektedir. Araştırma sonucunda “hayatın temel parçası-kaynağı”, “süreçli / basamaklı” ve “hayatı zorlaştıran / sıkıcı” kategorilerinin ön plana çıktığı belirlenmiştir. Son olarak, öğretmen adaylarının ürettikleri metaforların çoğunluğunun olumlu bir bakış açısını yansıttığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEurasian Journal of Teacher Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleMetaphoric Perceptions of Preschool Teacher Candidates about Science and Science Education Conceptsen_US
dc.title.alternativeOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen ve Fen Eğitimi Kavramlarına İlişkin Metaforik Algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0698-7734en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage201en_US
dc.identifier.endpage214en_US
dc.relation.ispartofEurasian Journal of Teacher Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster