İslam hukukunda kar ve kaynakları
Abstract
Kâr malda girişimcinin faaliyeti sonrası bir artışın meydana gelmesi anlamı taşıdığından bu artışın kaynağının ne olduğu İslâm hukuku açısından önem arz eder. Hanefî mezhebine göre kârın kaynağı mal (sermaye), amel (emek) ve damân olmak üzere üçtür. Söz konusu kaynakların kabulü fukahâ arasında ihtilaflıdır. Bu çalışmanın temel amacı mezhepler tarafından kabul edilen kâr kaynaklarının neler olduğunu ve bu kaynakların akit şirketlerinin kabul, kuruluş ve ortaklar arası kâr paylaşımı hususunda nasıl bir etkiye sahip olduğunu tikel örnekler üzerinden açıklamaktır. Tez giriş, iki bölüm ve sonuç kısımlarından oluşmaktadır. Birinci bölümde kârın mahiyeti ortaya koyulmuş ve tez boyunca sıkça atıf yapılacak kavramlar izah edilmiştir. İkinci bölümde ise bey' akdinde kâra ilişkin hükümler ve akit şirketlerinde kârın kaynakları ile bağlantılı hususlar ele alınmıştır.
-----
Since it means an increase in profit after the activity of the entrepreneur, the source of this increase is important in terms of Islamic law. According to the Hanafi school, the source of profit is threefold: goods (capital), action (labor) and daman. The acceptance of these sources is disputed among the fuqaha. The main purpose of this study is to explain what the sources of profit are accepted by the sects and how these sources affect the acceptance, establishment and profit sharing of the contracting companies through particular examples. The thesis consists of an introduction, two chapters and a conclusion. In the first chapter, the nature of profit is revealed and the concepts that will be frequently cited throughout the thesis are explained. In the second part, the provisions related to profit in the bey`,; contract and the issues related to the sources of profit in contracting companies are discussed.
Collections
- Tez Koleksiyonu [118]


















