Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dil Gelişimi ile Zihin Kuramı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abstract
Çocuğun etkili bir sosyal etkileşime girebilmesi için dili öğrenmesi ve kullanması gerekmektedir. Ebeveynler, çocuklarının normal gelişim sürecinde belirli bir olgunluğa eriştiğinde konuşmasını, çevresi ile etkileşime geçmesini bekler. Sosyal etkileşim yoluyla bireylerin dil becerilerinin yanı sıra çevrelerine yönelik bilgileri ve algıları da gelişmektedir. Dil ve iletişim becerileri insan zekâsını açıklamada kilit bir rol oynamaktadır (Gardner, 1983; Warren, 2000).
İletişim için kullanılan araçların başında, evrene ilişkin düşüncelerin bir toplumca paylaşılan ve kullanımları kurallara bağlı olan keyfi bir semboller sistemi olarak kodlanması şeklinde tanımlanan dil gelmektedir (Bloom and Lahey, 1978). Telif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.