• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparative Analysis of South Korea Education Policies with Turkey

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (250.5Kb)

Tarih

2019

Yazar

Taşçı, Gülşah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In the development process, education policies applied in the country are important. Education policies reflect the expectations of the ruling class, but also include ideological elements. While ideologies create the ideal type of man, they mainly try to influence the educational system and educational policies. Moreover, education policies consist of a number of decisions and principles related to education. Each country has its own educational policy. The main subjects of educational policy may be the priorities in education, investments of educational institutions, the size of schools and classrooms, individuals’ choice of schools, specialisation in education, teacher training, teacher employment, teacher salaries, educational programmes, teaching methods, basic values to be given to students. On the other hand, comparative education is not a field that tries to provide a world-wide solution to educational problems. It is an area that enables countries to act in a wide perspective while looking for solutions to their education problems by analysing educational cases in various countries.
 
Telif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.
 

Kaynak

A Critical Review of Social Sciences Contemporary Issues

Bağlantı

https://www.researchgate.net/publication/334447121_Tasci_G_2019_Comparative_Analysis_of_South_Korea_Education_Policies_with_Turkeyin_A_Critical_Review_of_Social_Sciences_Contemporary_Issues_p199-215
https://hdl.handle.net/20.500.12723/2884

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [9]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@29 Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstabul 29 Mayıs Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@29 Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.