Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaragül, Sedat
dc.date.accessioned2021-01-04T09:17:41Z
dc.date.available2021-01-04T09:17:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2989
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul (5., 6., 7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin yazmış oldukları metinlerdeki paragrafların niteliğini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin yazılı anlatımlarında oluşturmuş oldukları paragraflar; konu bütünlüğü, tutarlılık, açıklık, akıcılık, özgünlük ile dil ve anlatım bağlamında incelenmiştir. Tarama modelinde betimsel bir araştırma niteliği taşıyan bu çalışmanın veri kaynağını Ankara’nın Çankaya ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 20’si 5. sınıf düzeyinde, 21’i 6. sınıf düzeyinde, 23’ü 7. sınıf düzeyinde, 21’i de 8. sınıf düzeyinde olmak üzere toplam 85 öğrencinin yazmış olduğu paragraflar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 5. sınıf öğrencilerinin yazdığı 32 paragraf, 6. sınıf öğrencilerinin yazdığı 48 paragraf, 7. sınıf öğrencilerinin yazdığı 43 paragraf ve 8. sınıf öğrencilerinin yazdığı 57 paragraf olmak üzere toplam 180 paragraf, araştırmacı tarafından geliştirilen “Paragraf Değerlendirme Formu” yardımıyla ve nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin yazmış oldukları paragrafları konu bütünlüğü, tutarlılık, açıklık, akıcılık, özgünlük ile dil ve anlatım nitelikleri bağlamında değerlendirmek amacıyla hazırlanan “Paragraf Değerlendirme Formu” bütüncül puanlamaya olanak tanıyan bir biçimde tasarlanmıştır. Tasarlanan form, “çok iyi”, “iyi”, “geliştirilmeli” ve “yetersiz” olmak üzere dört genel düzeyde değerlendirilebilen maddelerden oluşturulmuştur. Maddelere son biçimi, ilgili alanyazın taranarak ve üç alan uzmanından görüş alınarak verilmiştir. Araştırmanın verileri, öğrenciler tarafından yazılan her bir paragrafın ayrı ayrı değerlendirilmesi yoluyla çözümlenmiştir. Her bir paragrafın değerlendirme formu maddelerinden almış oldukları puanlar, sıklık (frekans) ve yüzde hesaplamaları yapılarak tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımlarında yer verdikleri paragraflarda konu bütünlüğü ve özgünlük sağlama konusunda son derece zayıf oldukları görülmüştür. Buna karşılık öğrencilerin paragraflarında tutarlı, açık ve akıcı bir anlatım oluşturmada daha başarılı oldukları bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the quality of the paragraphs that were present in the texts written by secondary school students. In accordance with this purpose, the paragraphs formed in the written expressions of the students were examined with regard to subject integrity, consistency, clarity, fluency, originality, and also language and expression. The data source of this study, which is a descriptive research in screening modality, consisted of written paragraphs of total of 85 students of which 20 were in the 5th class, 21 were in the 6th class, 23 were in the 7th class, and 21 were in the 8th class. Within the scope of the study, a total of 180 paragraphs containing 32 paragraphs written by 5th class students, 48 paragraphs written by 6th class students, 43 paragraphs written by 7th class students, and 57 paragrpahs written by 8th class students, were assessed by using ontent analysis method, which is a qualitative research method, with the aid of “Paragraph Assessment Form” developed by the researcher. “Paragraph Assessment Form” prepared with the aim of assessing the paragraphs written by secondary school students in the context of subject integrity, consistency, clarity, fluency, originality, and also language and expression qualities, was designed in a way that enables holistic scoring. The designed form was constituted of items that could be assessed in four general levels as “very good”, good”, “should be improved”, and “insufficient”. The final versions of the items were shaped after relevant literature review and receiving opinions from three field experts. The data of the study was analyzed by assessing each paragraph written by the students separately. The scores received by each paragraph on each item were tabulated on the basis of frequency and percentage calculations. As a result of the study, it was observed that the secondary school students were very weak with regard to subject integrity and providing authenticity in the paragraphs of their written expressions. On the other hand, students were found to be more successful wth regard to generating a consistent, clear and fluent expression.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Oluşturdukları Paragrafların Niteliği Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1829-2809en_US
dc.institutionauthorKaragül, Sedaten_US
dc.identifier.startpage382en_US
dc.identifier.endpage390en_US
dc.relation.ispartofXII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster